Matrix Media

V Hloubětíně dbejte na správné přejíždění mezi pruhy


Myšlenka městských okruhů je jednoduchá, odklonit dopravu, zejména tu tranzitní, mimo centrum města, případně pomoci řidičům vyhnout se městu, pokud přes něj zrovna musí projet. Na této komunikaci je ale řada napojovacích i odbočovacích pruhů a řidiči tam často zmatkují, což vede ke kolizím i vážným dopravním nehodám. V okolí Hloubětína například řidiči kolikrát nedají přednost vozidlu, když přejíždějí z pruhu do pruhu. O tomto místě jsme si povídali s dopravním expertem Pavlem Greinerem.

Pražský okruh znamená kratší a pohodlnější cestování, kdy se vyhnete centru města. V některých úsecích může být ale také nebezpečný a řidiči by si tam proto měli dávat pozor. Jedním z takových míst je okolí Hloubětína. Povídali jsme si o něm s dopravním expertem.

Pavel Greiner, dopravní expert: „Většinou si řidiči nevšimnou, že na odbočení doprava na tu výpadovku jsou dva pruhy. A ti v tom levém pruhu se chtějí jako dostat do pravého pruhu správně, takzvaně vecpat se mezi kamiony, a pak to zpomalují. Stačilo by, kdyby kamiony zůstaly v pravém pruhu a osobní automobily by jely také vedle nich v pravém pruhu, protože dva pruhy vedou doprava.“

Ten více nalevo vede rovně a zároveň doprava, takže se ho řidiči nemusí bát používat, protože se tímto pruhem dostanou do pravého jízdního pruhu, stejně jako s tím vedlejším. Problémy způsobuje také napojovací pruh, kde se pak tvoří dlouhé kolony.

Pavel Greiner, dopravní expert: „Na vozovce máme namalované žluté kříže, aby tam auta nestála, když je například kolona. Pak se stane to, že potom ti v levém jízdním pruhu chtějí také souběžně odbočit s pravým pruhem doprava, ale bohužel tam jsou blokováni a nemůžou odbočit. Zkrátka nestůjte na těch křížích, buďto před anebo za nimi.“

Řidiči nesmí zapomínat na to, že pokud jsou v levém jízdním pruhu a chtějí odbočit do pravého, tak nesmí ohrozit toho, co už jede v pravém pruhu. Levý zkrátka nesmí ohrozit pravého. Když to jinak nejde, je lepší dále pokračovat v levějším pruhu, který zároveň vede i doprava. Někdy to může být plynulejší a hlavně také bezpečnější. V případě kolize může dojít k menším odřeninám a promáčklinám na autě, při větších rychlostech to ale může být mnohem horší. Důležité proto je vždy pečlivě sledovat zpětná zrcátka a maximálně se věnovat řízení. 

Sdílet:

Více od Ondřej Švec