Prodloužená a plně bezbariérová nástupiště s nejmodernějším elektronickým zabezpečením, obnova přilehlých mostů a propustků. Královopolské nádraží čeká největší rekonstrukce v historii.
"V rámci stavby vyroste nová dvoupatrová budova, která nabídne moderní design i funkce. Prosklený objekt bude mít v přízemí pokladny, obchodní prostory a toalety, " uvedla Nela Friebová mluvčí Správy železnic.
Pomocí výtahů a eskalátorů se lidé dostanou do prvního patra, kde najdou dostatek laviček a také obchodní jednotky. Odtud plynule přejdou na první nástupiště. V rámci rekonstrukce dělníci prorazí zeď na konci podchodu.
Prodlouženým podchodem se lidé dostanou do oblasti Myslínovy ulice, kterou s přednádražním prostorem propojí navazujicí lávka. Ta říčku Ponávku překlene zhruba v těchto místech.
Stavbu lávky by měl zajistit brněnský Magistrát, stejně jako parkovací dům a terminály městské hromadné dopravy. Správa železnic počítá i s přestavbou kolejiště v úseku od Maloměřic po Kuřim. Ta umožní vlakům projíždět Brnem až 120 kilometrovou rychlostí.
ANKETA
Současná stanice byla otevřená v roce 1953. Stojí v místě zasypaného rybníka. Vznikla s novou dvoujkolejnou tratí z centra Brna do Havlíčkova Brodu.
"Tahle staniční budova odpovídá svému významu, tohoto nádraží v Brně. Je poměrně dosti dimenzovaná. Její hlavní částí je tato odjezdová hala prostorná, to je ta centrální část a na ní navazují dvě křídla, která ovšem nejsou symetrická," řekl Jiří Kotrman historik železniční dopravy.