Pavel Ovečka pracuje jako vedoucí střediska dopravy. V rámci své profese často sám usedá za volat trolejbusu. Na prodlouženou trasu typickou pro stoupání do prudkého a táhlého kopce v soběšických lesích se těší.
"Rozhodně to bude lákadlo pro všechny brigádníky a řidiče jako jsem já, aby si to vyzkoušeli v reálném provozu. Pro nás je to v Brně první linka. Máme to vyzkoušené, že by to vozidla měla zvládnout, tak věříme, že to zvládat budou, samozřejmě menším problémům na trati se asi nevyhneme i když jsou tady autobusy a i v případě, že tady budou trolejbusy, " řekl Pavel Ovečka, vedoucí střediska dopravy TS Dopravní podnik města Brna.
Trolejbusy číslo 30 nebudou mít konečnou na královopolském nádraží, ale budou pokračovat až na konečnou v Soběšicích. Díky novým parciálním trolejbusům bude možné dále pokračovat s pohonem na baterii. Ta má dojezd až deset kilometrů a při brždění nebo jízdě na elektrickém proudu se opět nabijí.
"Na zastávce Semilasso při odbavovaní zastávky řidič přepne vozidlo do režimu baterie a tlačítkem nechá stáhnout sběrače. A už se pro něj nic nemění, ty sběrače lze stahovat i za jízdy, takže to není žádné zdržení. Z místa řidiče v rámci sedmnácti vteřin se to vozidlo připojí k trakčnímu vedení a může pokračovat plynule dál, " řekl Pavel Ovečka, vedoucí střediska dopravy TS Dopravní podnik města Brna.
"Je to průlom vlastně v dopravě ve městě Brně. Když pojedou naši občané ze Sadové nebo i z Brna-severu ze Soběšic, tak projedou pohodlně. A jsem velmi ráda, že dopravní podnik vyslyšel podnět, který Královo Pole vysílalo už od roku 2021, " doplnila Andrea Pazderová (ODS), starostka městské části Brno-Královo Pole.
Cestující do Soběšic na trolejbus nově naskočí u nájezdové hrany na ulici Sportovní, v opačném směru bude třicítka zastavovat tam, kde jsou zvyklí. Podle dopravního podniku ve špičce jezdí současná linka 30 častějí než autobus 43, proto budou některé spoje v rámci nové linky končit už na Sadové.
"Ze Soběšic pojedou všechny spoje celou tu dlouho trasu do Bystrce. On z toho bude i benefit, pro ten zbývající úsek linky 30 do Bystrce, protože v té špičce pojede o něco častěji, protože tam byl interval okolo šesti minut a my ho budeme zkracovat na pět tak, aby do Soběšic jel každý druhý spoj po deseti minutách, " uvedl Jan Seitl, provozní ředitel Dopravního podniku města Brna.
ANKETA
Kdykoli mimo špičku a o víkendech se intervaly nezmění a třicítka bude jezdit v obou směrech celou trasu. Linka 43 obsluhovaná dieslovými autobusy bude zrušena. Pravidelný provoz v Brně spustí 27. dubna.
"My v současné době provozujeme třicet parciálních trolejbusů, což nám právě umožnuje už je zařadit na pravidelnou linku, doposud jsme je měli jen v rámci výluk. Počítáme, že bychom do konce letošního roku, maximálně na začátku příštího roku pořídili ještě dalších dvacet, " uvedl Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna.
Padesát parciálních vozů bude tvořit třetinu ze všech brněnských trolejbusů. Podle Miloše Havránka tak dopravní podnik plánuje nasadit nové vozy i v dalších oblastech města. První z nich je lokalita Černovické terasy a na ní naváže letiště ve čtvrti Tuřany.