Westmedia

Oprava Sokolovské zpomalí řidiče až do konce srpna


Letní prázdniny jsou obdobím odpočinku i dopravních uzavírek. Praha je jimi každé léto doslova přesycena, někdy se zkrátka rozbité úseky opravit musí. Jedním z nich je komunikace, kde se kříží ulice Sokolovská a Českomoravská v Praze 8 a 9. Aktuálně tam probíhá kompletně rekonstrukce komunikace, kde se upraví také chodníky, přechody pro chodce a nová bude i světelná signalizace. V místě platí červená, tedy nejvyšší stupeň dopravní komplikace. Zdržení nad třicet minut je tam ale výjimečné. Hlavní práce potrvají do konce srpna, pak se přesunou do odbočovacích pruhů.

Na křižovatce, kde se kříží komunikace Sokolovská a Českomoravská v Praze 8 a 9 aktuálně probíhá kompletní rekonstrukce vozovky. Zároveň se zde upravují chodníky a přechody pro chodce, které budou bezbariérové a také světelná signalizace.

Barbora Lišková, tisková mluvčí TSK hl. m. Prahy: „Zahájili jsme tuto rekonstrukci již v květnu, kdy jsme opravovali mimo hlavní tahy, mimo hlavní úsek křižovatky. V letních prázdninách jsme přistoupili k pracím, které více omezují dopravu. Tu tam aktuálně vedeme přes tramvajové koleje, kdy auta musí uvolnit prostor té samotné křižovatky.“

Křižovatka je nicméně průjezdná i v době rekonstrukce. V místě ale platí červená, tedy nejvyšší míra dopravní komplikace, kdy v časech ranní a odpolední špičky je třeba počítat se zdržením i více než 30 minut.

Barbora Lišková, tisková mluvčí TSK hl. m. Prahy: „Tato křižovatka je velmi vytížená. Samozřejmě, v těch špičkových hodinách, kdy zejména v ranní dopravní špičce, ale může to být i v odpolední, se tam řidiči mohou zdržet. Zatím jsme ale nezaznamenali, že by tam zdržení bylo až nad těch třicet minut. Samozřejmě ale může, pokud někde dojde k nějaké dopravní nehodě.“

V normálním čase se tam ale přílišné kolony netvoří. První etapa oprav by měla skončit ke konci srpna. Následovat bude druhá a třetí etapa a přesun do odbočovacích pruhů, které už dopravu tolik neovlivňují a nejde o přímé směry. Pokračovat se bude i na chodnících a dělících ostrůvcích, kde se bude kompletně měnit signalizace a technologie řízení křižovatky.

Sdílet:

Více od Ondřej Švec