Cestující tramvajemi 4 a 5 už nebudou vystupovat na konečné v Holyni, ale nově až na Slivenci, kam teď vede tramvajová linka. První cestující vozy svezly v pátek 13. po 14. hodině.
„Stavba trvala třicet šest týdnů a je to vlastně čtyři sta patnáct poctivých metrů nové tratě zakončené smyčkou, to znamená, že díky tomu bude možné tady ukončit provoz obousměrných tramvají,“ vysvětluje náměstek primátora hlavního města Prahy Zdeněk Hřib (Piráti).
I když to tady na Slivenci stále ještě pořád vypadá tak trochu jako na staveništi, čtyřkou se odtud dostanete na Kubánské náměstí a pětkou na Želivského.
„Spojení do centra pro všechny bude rychlejší a pohodlnější a samozřejmě i tím, jak tady v okolí bude vznikat další výstavba, tak tento postup my máme daleko raději, protože raději stavíme do polí a napomáháme tím vzniku okolní výstavby, obchodní vybavenosti, škol a školek, než tím, když tramvajové trati stavíme do stávajících zástavby,“ říká ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Petr Witowski.
A prodloužení trati uvítali i v samotné městské části Praha - Slivenec.
„Jsme velmi rádi, že se to podařilo, protože máme tady už vybudovaný podchod, který se konečně po desítkách let pod ulici K Barrandovu otevřel a je tady vybudován už s předstihem chodník, kterým se tam lidé dostanou. Co zatím není hotovo, tak je nějaká slušná přístupová cesta do Holyně, tu budeme teď řešit a bohužel není hotovo zatím parkoviště P+R, ale doufám, že časem bude,“ popisuje starostka městské části Praha - Slivenec Jana Plamínková (STAN).
S ním ale město skutečně počítá, ostatně vzniknout by toho mělo postupně ještě daleko více.
„Jednak tady budou vysázeny nové stromy, ale kromě toho tady je plánováno P+R parkoviště pro zhruba 120 nebo 150 míst, které by mělo sloužit pro lidi nejenom ze Středočeského kraje, ale i tady z řekněme okolních městských částí a měla by tady být také kolárna,“ uzavírá Zdeněk Hřib (Piráti), náměstek primátora hlavního města Prahy.
Zastávkou na Slivenci ale budování nových tramvajových tratí a zastávek v Praze rozhodně nekončí. Chystají se například tramvaje na Dvoreckém mostě, kde se už staví a potrvá to zhruba ještě další dva roky a půjde o součást tramvajového okruhu. Dále se chystá trať na horním konci Václavského náměstí, která se aktuálně soutěží a také prodloužení tramvajové trati na Praze 4 u Pankráce až po Obchodní centrum Arkády. A řada dalších projektů je pak v přípravě.