V Praze oficiálně odstartovala závěrečná fáze oprav na Barrandovském mostě a z toho plynoucí omezení pro řidiče. Opravy odstartovaly s pondělní ranní špičkou. I když je ale průjezd o několik minut delší než obvykle, větší kolony se na místě zatím netvoří.
„Zatím vše probíhá podle plánu. Je tu sice trochu větší nápor automobilistů, než byl při té minulé uzavírce, tady je vidět, že lidé už začínají být trochu zkušenější. Já bych ale rád řidiče znovu vyzval, aby se skutečně této oblasti vyhýbali a používali ji jenom tehdy, když musí. Ale zatím se žádný problém nekoná,“ vysvětluje primátor hlavního města Prahy Bohuslav Svoboda (ODS).
Magistrát ostatně celou dopravní situaci pečlivě monitoruje a sleduje i příjezdové cesty na Barrandovský most. V tunelech a na příjezdových cestách je pak schopný případně regulovat dopravu tak, aby zatížení této oblasti bylo co nejmenší. Výhodou je navíc zkombinování III. a IV. etapy do jedné, což by mělo práce výrazně urychlit a zlevnit. Příští rok tak bude zcela bez uzavírek na Barrandovském mostě.
„Opravy by měly skončit s koncem letních prázdnin. Pochopitelně je to rekonstrukce, to je vždycky dobrodružství plné překvapení, práce navíc probíhají pod širým nebem, takže jsme závislí na počasí, ale já pevně doufám, že se to stihne,“ věří náměstek primátora hlavního města Prahy Zdeněk Hřib (Piráti).
Aby během samotných oprav nenastala žádná překvapení, tak tomu předcházel doplňkový diagnostický průzkum předpjetí, tedy lan, která nesou celý most.
„Ta lana jsou v podstatně horším stavu, než jsme předpokládali, to znamená, že jsou tam obdobné problémy, co byly na jižním mostě. Nás to trochu překvapilo, protože ten most byl mladší a ty predikce byly jiné. Jsme na to ale přichystaní, most zesílíme dalšími volnými kabely, takže v tom není žádná komplikace, jen ten stav se ukázal, že je horší, než se původně předpokládalo,“ uzavírá náměstek generálního ředitele TSK hl. m. Prahy Josef Richtr.
Během oprav se bude řešit v podstatě to samé, co v předešlých etapách. Napřed se sundá vozovkové souvrství a římsy, vybourají se mostní závěry, vymění se ložiska, zesílí se kabely předpjetí a následně se udělá vyrovnávací vrstva s UHPC betonu. Technologicky se silničáři oproti předešlým etapám výrazně posunuli, díky tomu bude například vozovkové souvrství místo třívrstvé pouze dvouvrstvé.