Hlavní město Praha nadále stojí o konverzi budovy Nákladového nádraží Žižkov na společensko-kulturní a školské centrum. Podle dřívějších vyjádření by ve funkcionalistickém nádraží mohlo být sídlo Národního filmového archivu, kulturní a společenské prostory nebo základní škola. Město zároveň bude hledat a preferovat cesty přímého jednání s Českými drahami a společností Sekyra Group.
„Jeden z nich je vlastník a druhý je držitel majetkových práv. Chceme najít cestu přímého odkupu a navrhnout jasné řešení a realistickou práci s daným objektem,“ vysvětluje Petr Hlaváček (STAN), náměstek primátora hlavního města Prahy.
Praha ale zatím neslibuje, že objekt koupí, ale udělá vše pro to, aby našla realistickou cestu k příslušné tranši.
„Zvažoval se postup, že bychom vytvořili nějaké SPV se společností Sekyra Group kvůli té samotné budově, ale ukázalo se, že by to byla velmi komplikovaná cesta, tak jsme se nakonec shodli, že nejlepší by bylo tu budovu získat do vlastnictví Prahy a nějakou spolupráci se soukromým sektorem řešit případně až později,“ doplňuje radní hlavního města Prahy Adam Zábranský (Piráti).
Původně mělo nádraží ustoupit výstavbě, po tlaku aktivistů z demolice sešlo a od roku 2013 je budova kulturní památkou. Podle loni schválené urbanistické studie má v nové čtvrti v areálu Nákladového nádraží Žižkov v budoucnu žít až 15 tisíc obyvatel, mají tam vzniknout parky a několik škol a školek. Na severním okraji území podél Malešické ulice vznikne tramvajová trať a nová Jarovská ulice čtvrť napojí na budoucí úsek městského okruhu.