Hlavní město Praha čelí stále většímu náporu osobní i tranzitní automobilové dopravy. Magistrát i jednotlivé městské části proto hledají možnosti, jak složitou situaci řešit a dopravu z Prahy alespoň částečně odklonit. Jednou z variant jsou i placené zóny parkovacího stání, které by platily na celém území města.
Celá Praha by tak mohla být z hlediska parkování zpoplatněna. Dalším důležitým tématem je odvedení tranzitní dopravy z obydlených území městských částí.
Ulevit dopravě by mohlo i vybudování vysokorychlostní železnice.
Železniční doprava předpokládá vznik velkých terminálů na okraji Prahy, jeden z nich má vzniknout například u Nehvizd a to s kapacitou až pro několik tisíc aut. Cestující pak budou moci následně využít vysokokapacitní železnice pro spojení až do centra Prahy.
Co se týče budování vysokorychlostní železnice, práce jsou teprve na samotném počátku, v případě silničního obchvatu se ale zřejmě už příští rok začne stavět vnější obchvat na jihovýchodě Prahy neboli etapa 511. Tomu se pak následně přizpůsobí projekční i výstavbové plány navazujících komunikací, které právě odvedou tranzitní dopravu z území Prahy 15.