Řidiči se budou muset připravit na to, že poslední fáze oprav na Barrandovském mostě potrvá déle, než se původně předpokládalo. Silničáře totiž během rekonstrukce zaskočil špatný stav konzolí. To si vyžádá složité a časově náročné vícepráce. Dobrou zprávou ale je, že se vše podařilo vyřešit.
„Je to řešení, které využívá výhod toho UHPC betonu, to znamená té inovativní technologie, kterou jsme se rozhodli před několika lety použít na rekonstrukci Barrandovského mostu. Teď se ukazuje, že to bylo rozhodnutí velice výhodné, přestože vedlo i k určitému zpoždění v té první etapě,“ vysvětluje náměstek primátora hlavního města Prahy Zdeněk Hřib (Piráti).
Nebýt toho, mohlo by totiž dojít k prodloužení rekonstrukce až o dva roky. I přes komplikace to vypadá, že se Barrandovský most podaří opravit ještě v tomto roce. Záležet bude i na počasí a zda během oprav silničáře nepotkají další problémy.
„Tento odhad už počítá s tím, že ta druhá polovina severního mostu je ve stejném stavu jako ta severní část, tedy ta konzole, se kterou jsou spojené ty problémy. To znamená, to by už nemělo být žádné překvapení,“ doplňuje Zdeněk Hřib (Piráti), náměstek primátora hl. m. Prahy.
Díky využití UHPC betonu se podařilo most zachránit a nemusela se bourat celá konzole. Další výhodou UHPC betonu je, že se na něj nemusí dávat izolace, což opravy opět výrazně zkrátí.
„Došlo k tomu, že když jsme nadbetonovali tu červenou část, tak se prohnula ta konzole a vznikla tam trhlina a my jsme se velmi intenzivně začali zamýšlet, čím by to mohlo být. To znamená, udělali jsme spoustu odvrtů a zjistili jsme, že ta konzole je ve velmi špatném stavu. , vysvětluje náměstek generálního ředitele TSK hl. m. Prahy Josef Richtr.
Řešením je podepřít konzoli, aby při betonáži nedošlo k ohybu a poklesu. Je třeba ji výrazně zesílit a navrtat kotvy do stávajícího betonu.
„Všechno se musí dělat horolezeckým způsobem, to znamená, že jednotlivé části jsou tam přivazovány, kotveny a upínány. To samé nás čeká i při té demontáži. Jsou to velmi složité a velmi časově a fyzicky náročné práce,“ uzavírá Josef Richtr, náměstek generálního ředitele TSK hl. m. Prahy.
Stávající dopravní opatření se ale nemění. Řidiči po mostě jezdí v obou směrech třemi namísto čtyř jízdních pásů. Zavřena je kvůli plynulosti nájezdová rampa ze Strakonické a řidiči v tomto směru musí využít obratovou rampu na Lihovaru. Denně po mostu přejede až 140 tisíc aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v hlavním městě.