WandP

Finišují přípravy na stavbu jihovýchodní části okruhu


Ředitelství silnic a dálnic na východě a jihovýchodě Prahy chystá skutečnou revoluci v dopravě! V současné době se totiž připravují a jsou těsně před zahájením hned dvě dopravní stavby, které by měly řidičům výrazně zpříjemnit a urychlit cestování po Praze a jejím nejbližším okolí. Tou první, významnější, důležitější a větší stavbou je jihovýchodní část Pražského okruhu, tedy z Černého Mostu od Běchovic směrem na dálnici D1 kolem Říčan. Půjde o stavbu v délce zhruba 12 kilometrů za 9 až 12 miliard korun.

Ředitelství silnic a dálnic na východě a jihovýchodě Prahy chystá skutečnou revoluci v dopravě! V současné době se totiž připravují a jsou těsně před zahájením hned dvě dopravní stavby, které by měly řidičům výrazně zpříjemnit a urychlit cestování po Praze a jejím nejbližším okolí. Tou první, významnější, důležitější a větší stavbou je jihovýchodní část Pražského okruhu, tedy z Černého Mostu od Běchovic směrem na dálnici D1 kolem Říčan. Půjde o stavbu v délce zhruba 12 kilometrů za 9 až 12 miliard korun.

Jan Rýdl, tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic: „To je stavba, kterou chceme naplno zahájit někdy před koncem příštího roku. Když se nám to bude dobře dařit, tak to bude zhruba třetí čtvrté čtvrtletí. V každém případě, přestože tam bagry ještě nejsou, tak de facto už ta stavba běží ve své přípravě. My máme samozřejmě územní rozhodnutí, máme EIA a nyní jsme požádali o stavební povolení.“

Zároveň Ředitelství silnic a dálnic začíná soutěžit zhotovitele, který tuto klíčovou stavbu provede. Jde přitom o zásadní projekt nejen pro Prahu a Středočeský kraj, ale v podstatě i pro celou střední Evropu. S ní pak souvisí i další důležitá stavba a tou je zkapacitnění Pražského okruhu na Černém Mostě.

Jan Rýdl, tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic: „V tuto chvíli je tam čtyřpruh, to znamená dva jízdní pruhy pro každý směr, přičemž tam samozřejmě musí být šestipruh, tedy tři jízdní pruhy pro každý směr. Je to proto, abychom dokázali skutečně naplno využít tento kapacitní uzel.“

Jednak tam ústí Turnovská a Liberecká dálnice D10, o pár stovek metrů dál mezi Horními a Dolními Počernicemi tam dále vede Jaroměřská a brzy už i polská dálnice D11. Veškerou dopravu je třeba převézt na dálnici D1, což je tranzitní cíl této komunikace. Aby to bylo možné kapacitně zvládnout, z tohoto důvodu jsou právě nutné tři jízdní pruhy pro každý směr.

Jan Rýdl, tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic: „My už jsme na něj tak trochu připraveni, protože když jsme dělali naposledy rekonstrukci, což je rok dva zpátky na mostech přes Chlumeckou ulici, přímo na tom Černém Mostě, tak už jsme ty nové mosty, které jsme tam stavěli, tak jsme je projektovali na šíři šestipruhu.“

Vydání stavebního povolení pro východní části Pražského okruhu očekává stát ještě v tomto roce, výstavba by pak měla začít koncem příštího roku. Na trase budou dva tunely a pět mostů. Východní část okruhu propojí dálnice ze severu a východu.  První úseky by měli dělníci dokončit v roce 2027. Celý vnější okruh Prahy má měřit přibližně 38 kilometrů, v provozu je teď zhruba polovina. Zbývající úseky čeká posouzení vlivu na životní prostředí, takzvaný proces EIA.

Sdílet:

Více od Ondřej Švec