Chodci i cyklisté mohou konečně cestovat mezi Holešovicemi a Karlínem rychleji a bezpečněji. Tyto části Prahy totiž nově spojuje tři sta metrů dlouhá Štvanická lávka.
"Ta stavba je skutečně velmi významná ze dvou zásadních důvodů. Jeden zásadní důvod je ten, že to je krásná stavba, která zlepšuje vzhled toho hlavního města a vytváří další ukázku toho koloritu, že jsme generace, která také dovede stavět a že jde postavit něco, co bude trvat desítky let. A ta druhá záležitost, která je zásadní je propojení Karlína a Holešovic, dvou čtvrtí, které jsou od sebe oddělené jenom tou vodou. A vlastně teď mají možnost jakoby splynout dohromady,"
Lávka nejen, že spojuje sedmou a osmou městskou část, nabízí také přímý přístup na ostrov Štvanice. Tedy na místo, které čeká v budoucnu proměna.
"Ta lávka se připravuje opravdu několikáté volební období, proto vždycky zmiňuji potřebu té kontinuity. A podařilo se velmi rychle dokončit projekt na základě soutěže, získat stavební povolení. Ještě nedávno jsme tu stavbu otevírali, takže je to skutečně významný počin a k tomu, že ta lávka má urbanistický smysl, tak je opravdu objektivně velmi krásná,"
S otevřením lávky zároveň skončil provoz přívozu P7, který zajišťoval spojení mezi holešovickým a karlínským břehem. Přívoz fungoval od 7. srpna 2015, tedy necelých osm let. Za tu dobu přepravil téměř šest set devadesát tisíc cestujících, což znamenalo průměrně za den tři sta sedmdesát sedm osob.