ZAKTV

Praha spouští novou kampaň pro turisty


Hlavní město poslední roky mění image Prahy z večírkové destinace na prémiovou metropoli nabízející kvalitní služby. Celkem již dokončila 40 projektů a na dalších s partnery postupně pracuje. Jednotlivé projekty reflektují i kultivaci veřejného prostoru a eliminaci negativních projevů spojených s turismem v historickém centru. Příkladem je kampaň Enjoy Respect Prague.

Pražský magistrát představil novou kampaň zaměřenou převážně na zahraniční turisty. Ta se nově věnuje i ochraně a právu zvířat. Pomohou v tom i nové informativní plakáty kampaně Enjoy Respect Prague.

"Nám zkrátka vadí, jak různí "podnikatelé" zneužívají zvířata v centru Prahy. Nechávají turisty fotit se se sovami, hady a dalšími volně žijícími zvířaty. Za prvé, to je nedůstojné, vypadáme jak nějaká východní metropole. Za druhé, ta zvířata jsou takto týraná. A my s tím chceme bojovat, proto jsme rozjeli kampaň, která má osvětovou podobu, kdy turistům ukazujeme, že pokud jsou zde v Praze, tak se zde mají chovat řádně. A pokud využívají takovéto atrakce, že se fotí s hadem nebo sovou nebo jiným zvířetem v centru Prahy, tak by si měli uvědomit, že podporují nezákonné podnikání a že přispívají k týrání takovýchto zvířat,"

Kampaň Enjoy Respect Prague je dlouhodobou kampaní, kterou připravila společnost Prague City Tourism. Jedná se o outdoorovou kampaň, která využívá plochy v historickém centru nebo například na Letišti Václava Havla. Jejím cílem je edukovat přijíždějící turisty o místních pravidlech.

"Praha má možnost využívat některé outdoorové plochy v centru Prahy bezplatně a právě tyto plochy budou využity. To znamená, nebude to platit Praha, nebudou zde komerční nájmy, za které bychom utráceli peníze Prahy. Využijeme plochy, které máme k dispozici zdarma. Bude to kolem stovky ploch v centru Prahy, zastávky městské hromadné dopravy a tak dále. Během srpna by mělo být vše polepeno. Polovina budou plakáty právě určené na zvířata, druhá polovina budou další nešvary, jako je odkládání elektrických koloběžek nebo rušení nočního klidu a tak dále,"

Co se týče samotného turismu, v prvním kvartálu roku 2023 se počet turistů v metropoli zvýšil na téměř 89 % stejného období roku 2019. 

Sdílet:

Více od Jaroslav Šetlík