Už za rok by podle Správy železnic měla začít modernizace trati vedoucí z Otrokovic do Vizovic. V první etapě přijde na řadu renovace jedenáctikilometrového úseku mezi Otrokovicemi a stanicí Zlín střed. Práce by měly začít začátkem roku 2026. V regionu se ale připravují i další významné projekty, například rekonstrukce nástupišť ve Valašském Meziříčí a Uherském Hradišti, v jehož okolí dojde také k elektrizaci několika tratí.
Velkou investici do modernizace tratí ve Zlínském kraji plánuje Správa železnic. Renovovat by se měl úsek mezi Otrokovicemi a Vizovicemi. Pravomocné stavební povolení pro první modernizovaný úsek už Správa železnic má. Jedná se o jedenáct kilometrů trati vedoucí z Otrokovic do Zlína.
„Úsek získá nejen trolejové vedení, ale také druhou kolej. Traťová rychlost se zvýší na 100 km/h. Současně dojde ke zvýšení bezpečnosti díky zrušení dvou přejezdů. Ten první v Otrokovicích-Kvítkovicích nahradí tunel, namísto úrovňového křížení ve Zlíně-Prštném vznikne silniční nadjezd,“ uvedla Správa železnic na svých stránkách.
Pokračuje také majetkoprávní vypořádání s majiteli potřebných pozemků, dohodu už Správa uzavřela s přibližně třemi čtvrtinami vlastníků. Asi v polovině letošního roku vyhlásí soutěž na zhotovitele prací pro první úsek do krajské metropole, samotné práce odstartují na začátku příštího roku.
Jakmile bude nová trať z Otrokovic do Zlína hotová, přijde na řadu úsek od stanice Zlín střed až do Vizovic. Tato zamýšlená rekonstrukce ale má zatím jen nepravomocné územní rozhodnutí.
„Jejím výsledkem bude elektrifikovaná jednokolejná trať. Stanice Lípa nad Dřevnicí a Vizovice získají bezbariérově přístupná nástupiště, dojde také k výstavbě nového nadjezdu, a to namísto přejezdu ve Zlíně-Podvesné. V rámci samostatné investice vznikne také nová nádražní budova ve stanici Zlín střed. Úplně hotovo mezi Otrokovicemi a Vizovicemi bude na konci roku 2030,“ uvádí Správa železnic.
V regionu se ovšem připravují i další významné stavby. V příštím roce začne rekonstrukce nástupišť ve Valašském Meziříčí za 845 milionů korun. Stanici v Bystřici pod Hostýnem včetně nádražní budovy zase čeká přestavba za téměř 600 milionů korun. O rok později ze pak začnou stavět zcela nová nástupiště a podchod v Uherském Hradišti, tyto úpravy vyjdou na 1,7 miliardy korun.
„V roce 2028 se pak plánuje zahájení elektrizace a rekonstrukce traťových úseků Staré Město u Uherského Hradiště – Bojkovice město, Kunovice – Veselí nad Moravou a Újezdec u Luhačovic – Luhačovice s celkovými náklady ve výši 10 miliard korun,“ uzavírá Správa železnic.
Foto (ilustrační): Zlínský kraj