Od úterý 8. října už operační středisko krajské záchranné služby nepřijímá tísňové hovory přes standardní telefonní síť, ale přes síť datovou. Zavedení a překlopení nejmodernějších technologií předcházely měsíce usilovné práce.
V úterý 8. října bylo úspěšně dokončeno náročné, několik hodin trvající, postupné překlápění jednotlivých technologií tak, aby operátorky a operátoři zdravotnického operačního střediska Zdravotnické záchranné služby Zlínského kraje začali plnohodnotně přijímat tísňové výzvy a řešit organizaci poskytování přednemocniční neodkladné péče v nových podmínkách a s využíváním moderních technologií.
„Několik týdnů napětí bylo završeno prověřováním funkčnosti, stability a kompatibility desítek SW aplikací, náročnými zátěžovými zkouškami, školeními a zácvikem zdravotnických pracovníků a laděním posledních funkcionalit,“ informovala ZZS ZK na svém webu.
Poslední týdny byly pro všechny zúčastněné, zejména pak pro pracovnice a pracovníky operačního střediska a IT oddělení, velice náročné.
„Chyby se při spouštění takového projektu neodpouštějí. Všichni, kteří s tím měli co do činění, udělali maximum možného, aby překlopení a oživení nového operačního střediska proběhlo hladce, a hlavně nemělo absolutně žádný vliv na volající z terénu. Ti nesmí žádnou změnu poznat, vždyť jde o životy a zdraví našich spoluobčanů,“ řekl ředitel Zdravotnické záchranné služby Zlínského kraje Josef Valenta.
V rámci celého systému IZS má Zdravotnická záchranná služba Zlínského kraje jedno z nejmodernějších operačních středisek a je první záchrankou v České republice s integrovanou IP telefonií. To znamená, že telefonní hovory nejsou přijímány přes standardní telefonní síť, ale přes síť datovou.
„Rozdíl v kvalitě příjmu zvuku je jako bychom dříve jezdili parním vlakem a teď jedeme šinkansenem. Nicméně těch technických vychytávek máme celou řadu, nemluvě o samotném pracovním prostředí, které opravdu odpovídá 21. století,“ uvedl vedoucí lékař ZOS Miroslav Fornůsek.
Foto: ZZS ZK