Mistrovství světa v hokeji žen 2025, které se uskuteční v dubnu v Českých Budějovicích, se blíží. Tisková konference k této prestižní události přinesla nejen pozitivní zprávy o přípravách, ale také o zvolené maskotce a nových medailích, které mají historický punc.
Na úvod tiskové konference dostal slovo prezident svazu Alois Hadamczik, který si počínání ženských reprezentací nemohl vynachválit. „Holky se dostaly hned za USA a Kanadu. Za krátký čas jsme získali šest medailí nejen v ženách, ale i juniorkách. Manažerka Tereza Sadilová se tomu věnuje naplno, kdy například přivedla kanadskou trenérku, jež pochopila mentalitu našich holek,“ těší ho. „S příchodem na svaz jsem zjistil, že ženský hokej je vážený sport, který mají rádi fanoušci i sponzoři. I mně se na něj dívá hezky! Od počátku ženský hokej respektujeme a vytváříme mu na svazu co nejlepší podmínky.“
Petr Bříza, viceprezident Českého hokeje, na úvod tiskové konference zdůraznil, že přípravy na mistrovství světa probíhají podle plánu a vstupenky se těší obrovskému zájmu. "Máme již 50 tisíc prodaných vstupenek. To je pro nás velmi dobrý základ. Věříme, že společně s fanoušky zlomíme rekord, který byl dosud vytvořen v USA," přeje si.
Jelikož přijedou ty nejlepší hráčky ze všech koutů světa, je potřebné, aby dostaly odpovídající servis. "Pracujeme na tom, aby všechny hráčky měly prvotřídní servis. Aby se týmy adaptovaly, měly co nejlepší přípravu. Tady bychom chtěli vyzdvihnout města jako Tábor, Jindřichův Hradec nebo Hluboká. Využijeme celý kraj, který nám moc pomáhá," dodává šéfka ženského hokeje.
Jiří Šindler, generální sekretář šampionátu, se také podělil o optimismus ohledně příprav. "Nadšení a množství práce, které vkládáme do příprav, je srovnatelné s těmi loňskými na mužské MS, což nás opravdu těší. Jsme si jistí, že letošní mistrovství bude nejlepším, jaké jsme kdy zažili. V Českých Budějovicích cítíme obrovský zájem diváků, který je patrný i v celém kraji." Vyzdvihl také důležitost spolupráce s místními složkami a institucemi, které pomáhají s organizací. "Rád bych poděkoval za skvělou spolupráci s místními složkami - od policie, přes hasiče až po jednotlivé odbory města. Bez jejich pomoci by přípravy nebyly možné," říká Šindler.
Na tiskové konferenci byli také představeni partneři šampionátu, kterými jsou Škoda auto, Vinci Construction, Kaufland, Fortuna, Plzeňský Prazdroj, Seznam, Česká televize a také město České Budějovice, Jihočeský kraj a Národní sportovní agentura.
Fortuna je nově partnerem nejen mistrovství světa žen, ale také partnerem národního týmu mužů, žen a reprezentace mužů do 20 let. Důraz ze strany Fortuny bude kladen na podporu ženského národního týmu.
Nové medaile a maskotka Tori
Součástí mistrovství světa je i unikátní vizuální identita a medaile, které byly navrženy speciálně pro tento turnaj. Filip Kregl, autor vizuální identity, přiblížil inspiraci, která vedla k vytvoření designu maskotky a celkové vizuální podoby šampionátu. "Dělali jsme rozhovory s hráčkami národního týmu a chtěli jsme poukázat na to, že cesta k úspěchu nebyla jednoduchá a že naše hráčky jsou opravdovými hrdinkami. Maskotka i celkový vizuální design vychází z motivu hrdinského pláště. Tento plášť připomíná tradici, kdy čeští fanoušci nosili vlajku na zádech. Už tehdy tedy byli hrdinové, jen o tom nevěděli," popisuje Kregl. "Hrdinky bychom chtěli udělat ze všech hráček, které sem přijedou."
Dalším významným symbolem šampionátu jsou medaile, které navrhla Kateřina Handlová, autorka medaile pro loňské MS mužů. "Chtěla jsem, aby tyto medaile byly podobné těm, které jsem tvořila pro květnové MS. Ústředním motivem je písmeno 'H', které symbolizuje příchod hokejových hrdinek. Zářezy na skleněné části medaile zase odkazují na zářezy bruslí do ledu," vysvětluje Handlová. Mimochodem, tyto medaile budou první originální verzí, která byla speciálně vytvořena pro MS žen.