SevEn

Praha bude mít novou strategii cestovního ruchu


Cestovní ruch se v Praze bude řídit novou, aktualizovanou strategií. Jejím smyslem je zajistit rovnováhu mezi ekonomickými přínosy cestovního ruchu, zájmy města a kvalitou života Pražanů. Pražští radní v pondělí odsouhlasili dokument nazvaný Strategie příjezdového cestovního ruchu hl. m. Prahy 2024-2027 „S respektem k Praze“. Strategie zohledňuje význam příjezdového cestovního ruchu pro hlavní město a umožní pokračovat v jeho kultivaci. Závazný dokument musí ještě schválit Zastupitelstvo hl. m. Prahy.

Hlavní město Praha bude mít novou strategii příjezdového cestovního ruchu. Smyslem strategie je zajistit rovnováhu mezi ekonomickými přínosy cestovního ruchu a strategickými zájmy města, kterými je environmentální, kulturní, sociální a ekonomická udržitelnost, zvyšování kvality života Pražanů, zajištění jejich bezpečnosti a také ochrana a rozvoj kultury a historického dědictví města. Strategii vypracovala společnost Prague City Tourism.

„Cestovní ruch v Praze se obnovil do podoby před covidem a naším cílem je nyní zabojovat o prémiového turistu. To znamená, nejde nám o to za každou cenu zvyšovat počet turistů v Praze, ale jde nám o turistu, který přijede do Prahy a utratí zde více peněz, má zájem o pražskou kulturu, stráví zde několik dnů, navštíví nějaký kongres nebo nějakou jinou kulturní atrakci anebo třeba přijede na nějaký festival,“ vysvětluje náměstek primátora hlavního města Prahy Jiří Pospíšil (TOP 09).

Materiál s novou strategií má 29 konkrétních opatření, která chce Praha v dalších letech realizovat.

„Vedle pokračujících úspěšných kampaní, které děláme nyní, tak bych třeba právě zdůraznil, že tam je jasný závazek Prahy vystavět novou halu v rámci Kongresového centra. To znamená, že ta podpora kongresového turismu půjde přes tuto investici, kterou se nám doufám podaří rozběhnout. Je tam také debata o Prague Visitor Passu, který se nám velmi osvědčil,“ popisuje Jiří Pospíšil (TOP 09, náměstek primátora hlavního města Prahy.

Hlavní město chce také rozvíjet turistickou infrastrukturu mimo centrum Prahy. Chce vytvořit další atraktivní cíle pro turisty mimo centrum. Příkladem může být Šlechtova restaurace v Bubenči nebo vilová kolonie Baba v Dejvicích. Praha chce informační nabídkou kulturních akcí cílit na turistu, který má o kulturu a o Prahu širší zájem a nespokojí se pouze s návštěvou Karlovou mostu a konzumací českého jídla a piva.

„Myslím si, že když se tímhle směrem budeme posouvat, že i tento materiál je v zásadě zdůvodněním pro to, proč do budoucna investovat do Vltavské filharmonie. Všechny ty body tím směrem jdou,“ uzavírá náměstek primátora hlavního města Prahy Jiří Pospíšil (TOP 09).

Cestovní ruch sice přináší městu a jeho rezidentům mnoho finančních i nefinančních přínosů, zároveň však může vést ke snížení kvality života obyvatel nebo může dokonce být spojen s rizikem ohrožení výjimečné světové hodnoty a jedinečného genia loci Pražské památkové rezervace. Proto je třeba k cestovnímu ruchu přistupovat citlivě.

Sdílet:

Více od Ondřej Švec