WandP

Pro Zlín a Otrokovice se v příštích letech vyrobí až 60 nových trolejbusů


Vozový park městské hromadné dopravy ve Zlíně a Otrokovicích doplní v příštích několika letech až 60 nových krátkých i dlouhých bateriových trolejbusů. Na dodávku vozidel uzavřela DSZO v minulých dnech smlouvu se společností Škoda Electric Plzeň. 

 

V rámci dodávky DSZO pořídí dva typy parciálních trolejbusů - standardní (krátký) dvounápravový a článkový (dlouhý) třínápravový. V první etapě má být dodáno 6 krátkých a 6 dlouhých trolejbusů, v další 6 krátkých a 3 dlouhé, následně 4 krátké.
 

Na tato vozidla získala DSZO dotaci z fondů EU. Půjde o nízkopodlažní trolejbusy s karoserií SOR, které budou schopny jízdy na vzdálenost více než desítky kilometrů pomocí elektrické energie z baterií. Další vozy do uvedeného celkového počtu bude možno nakoupit v rámci opce,“ informoval mluvčí DSZO Vojtěch Cekota.
 

Na obnovu vozového parku vypsala DSZO veřejnou zakázku v roce 2024. Ve stanovené lhůtě pro podání nabídek trvající dva a půl měsíce se však žádný dodavatel nepřihlásil.
 

„Jsme městská obchodní společnost, která se řídí zákonem o zadávání veřejných zakázek. Tento zákon stanoví podmínky i pro případy, kdy zadavatel veřejné zakázky nedostane v řádném termínu žádnou nabídku. Právě taková situace u nás nastala. Jsme přesvědčeni, že jsme další postup za účelem zajištění nových vozidel zvolili přesně podle ustanovení zmíněného zákona,“ zdůraznil ředitel DSZO Josef Kocháň.
 

DSZO proto koncem března zahájila jednací řízení bez uveřejnění se všemi výrobci trolejbusů z Evropské unie, a to za podmínek původního otevřeného řízení, které v dřívějších rozhodnutích identifikoval Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
 

DSZO jednala s výrobci, kteří nejsou v likvidaci a kteří zadavateli dříve nesdělili, že nemají v nejbližších letech dostatečnou výrobní kapacitu. Na základě jednání s výrobci byla ve stanovené lhůtě podána jediná nabídka,“ uvedl Vojtěch Cekota.
 

Na zakázce se budou podílet dva výrobci trolejbusů.

 

Pokud jsme v otevřeném řízení poskytli 2,5měsíční lhůtu pro podání nabídek, snížili kvalifikační požadavky na zákonné minimum a umožnili účast všem dodavatelům, a to i těm bez jakýkoliv zkušeností, a následně vyzvali k jednání o nabídkách všechny výrobce trolejbusů z Evropské unie s tím, že na dodávce trolejbusů na základě uzavřené smlouvy se budou podílet dva z nich, nelze takový postup označovat za výběr dodavatele bez soutěže,“ uzavřel Kocháň.

 

Foto: Město Zlín

Sdílet:

Více od Kateřina Nosková