Pořádnou dávkou trpělivosti se budou muset obrnit řidiči jedoucí z Uherského Hradiště do Starého Města a zpět. Už brzy totiž začne dlouho plánovaná rekonstrukce dopravně vytíženého mostu přes řeku Moravu. V případě příznivých klimatických podmínek by stavební práce mohly začít už ve druhé polovině února.
Most přes řeku Moravu byl postaven v roce 1954 a od té doby neprošel zásadnější rekonstukcí. Tomu odpovídá aktuální nevyhovující stav stavby, která je už na hranici životnosti. Důležitá dopravní spojnice dostává podle silničářů zabrat hlavně soustavným zatékáním na spodní stavbu a nosní konstrukci. Proto most už za několik týdnů čeká nutná rekonstrukce.
„Práce na mostu budeme realizovat po polovinách. Provoz bude veden v obou směrech v režimu 1+1 bez semaforů, to znamená, že řidiči budou projíždět zúženými jízdními pruhy v obou směrech,“ informovala mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.
Jako první se uzavře polovina mostu ve směru z Uherského Hradiště do Starého Města.
„Na mostu opravíme izolace a odvodnění, vyměníme mostní závěry, chodníkové římsy a zábradlí. Vozovku na mostě rozšíříme. Spodní stavbu a nosnou konstrukci budeme sanovat a také provedeme údržbu mostních ložisek. Křižovatku s Moravní ulicí doplníme o přechody pro chodce,“ upřesnila Trubelíková.
Koncem března by měly následovat práce na rozšíření komunikace u Rybáren. Provoz bude stále veden v režimu 1+1 bez semaforů.
„Práce na každé polovině mostu by měly trvat přibližně 4 měsíce. Zhruba na začátku letních prázdnin se pustíme do opravy druhé poloviny mostu,“ pokračovala Lucie Trubelíková a dodala, že předpokládaný konec prací je letos na podzim.
Vzhledem k tomu, že po mostě denně projede kolem 23 tisíc vozidel, se dá zejména v časech dopravní špičky počítat s výrazným zpožděním. Most je totiž jediným místem, které lze autem přejet přes řeku Moravu.
Foto: Město Uherské Hradiště