ZAKTV

Učitelé si vyzkoušeli práci s umělou inteligencí na vlastní kůži


Jak využívat umělou inteligenci (AI) při výuce si vyzkoušeli učitelé v Centru robotiky. Skoro šest desítek pedagogických pracovníků základních škol z Plzně a okolí se zúčastnilo konference AI 4 Edu: Proměny vzdělávání aneb AI ve službách pedagogů. Kromě teorie prošli především praktickými workshopy a panelovou diskuzí s odborníky. Zkusili si zavádění aktuálních trendů v oblasti AI přímo do výuky tak, aby obohatili vzdělávání žáků a zpestřili výuku. Akce se uskutečnila 21. října v rámci Dnů AI, které se konají po celé České republice. Plzeň je jedním ze zakladatelů pořadatelské platformy CNAIP.

Umělá inteligence je nedílnou součástí našeho života a její vliv se stále více projevuje i ve vzdělávání. Městské Centrum robotiky, které se intenzivně věnuje vzdělávání pedagogů, proto připravilo edukativní konferenci s praktickými workshopy. Je totiž potřeba předávat učitelům příklady dobré praxe a naučit je s touto moderní technologií pracovat, nikoliv se jí vyhýbat. A mám radost z účasti a nadšení plzeňských pedagogů, kteří na konferenci přišli,“ zdůraznil Daniel Kůs, radní města Plzně pro oblast Smart Cities a podporu podnikání, který akci zahájil.

Spolu s ním účastníky přivítala i náměstkyně primátora pro oblast školství a cestovního ruchu Lucie Kantorová. „Přála bych si, aby AI byla takovým super asistentem pedagoga – opravovala testy, zmírňovala byrokracii a dokázala zpestřit vyučování. Pomocí algoritmů by nám umělá inteligence mohla říci, jaké vzdělávací potřeby a přístupy žák potřebuje tak, aby vzdělávací proces byl pro něj co nejefektivnější. Pedagogové by se pak mohli více zaměřit na individuální vzdělání, podporu kritického myšlení, rozvoj kreativity a komunikace u žáků,“ vyslovila své přání náměstkyně Lucie Kantorová, která pracuje i jako pedagožka na plzeňské základní škole.

Celodenní program pro učitele zahrnoval panelovou diskuzi s odborníky na AI z různých oblastí. O své zkušenosti a názory se podělili Jan Švec ze Západočeské univerzity v Plzni, Patrik Vaněk, pedagog z 16. ZŠ v Plzni, a Filip Kopecký, spoluzakladatel úspěšného startupu Playful. V praktických workshopech si učitelé vyzkoušeli používání AI – tvořili interaktivní výukové materiály, odhalovali dezinformace a manipulaci nebo se naučili pracovat s Chatem GPT.

Konferenci uspořádalo Centrum robotiky, které je součástí Správy informačních technologií města Plzně. Uskutečnila se v rámci třetího ročníku Dnů AI, jejichž program v Plzni koordinuje Podnikatelské a inovační centrum BIC Plzeň. To je jedním ze zakladatelů České národní AI platformy (CNAIP).

Sdílet:

Více od Peggy Kýrová