Westmedia

Plzeň vybuduje bezbariérový vstup do Velkého boleveckého rybníku


Na Velkém boleveckém rybníku bude nově vybudován bezbariérový vstup do vody. Umístění bylo vybíráno ze tří návrhů. Jako nejvhodnější byl vybrán návrh poblíž stávajícího Pizza Pointu. Kromě vyhovujícího povrchu je v blízkosti vstupu i sociální zařízení.

Nad návrhy si společně sedli zástupci radnice, Správa veřejného statku města Plzně, která je správcem oblasti, a zástupci hendikepovaných. „Je v zájmu města vytvořit vstup do nejoblíbenějšího plzeňského koupacího rybníka i pro hendikepované. Chceme co nejjednodušší řešení vhodné pro lidi s různými hendikepy a přístupné zdarma. Teď jsme vybrali to nejvhodnější, následovat by mělo zpracování projektu tak, abychom v roce 2025 nebo 2026 mohli vstupní rampu do vody postavit,“ uvedl náměstek primátora města Plzně pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar.

Místo u Pizza Pointu má vhodný sklon dna v místě, kde bude rampa. Kromě toho jsou v blízkosti převlékárny i toaleta. „Celá lokalita od jachtklubu až k hrázi Boleváku je hojně využívaná lidmi, co se hůř pohybují. Bezbariérový vstup do vody se zábradlím by měl koupání usnadnit i jim,“ řekl vedoucí Úseku lesů, zeleně a vodního hospodářství Správy veřejného statku města Plzně Richard Havelka.

19165559Všechny tři navrhované lokality, tedy ta u jachtklubu, u stánku s pizzou i ta na hrázi Velkého boleveckého rybníka, byly porovnávány z různých hledisek, a to jak strmostí dna u břehu, tak doprovodnou infrastrukturou pro vozíčkáře. Vybraná varianta u stánku s pizzou nesmí být v rozporu s technickobezpečnostním dohledem nad vodním dílem. Návrh rampy pro vstup do vody totiž počítá s umístěním blízko bezpečnostního přelivu. V případě nesouhlasu bychom volili variantu na hrázi Boleváku," vysvětlil vedoucí oddělení vodního hospodářství Správy veřejného statku města Plzně Martin Gregar.

První návrh nevyhovoval záměru hlavně kvůli malému sklonu dna do vody a rozrůstajícím se vodním rostlinám. Druhá varianta je tou vítěznou, která má vhodné podmínky pro umístění rampy. Třetí varianta je podobná té druhé, jen má větší vzdálenost od parkoviště a zastávky MHD, což bylo rozhodujícím rozdílem.

Sdílet:

Více od Anna Raková