RTMplus

Jednička otevřela u Seneckého rybníku dva cyklotraily


První obvod města Plzně otevřel u Seneckého rybníka dva oficiální cyklotraily. Chce tím zabránit tomu, aby cyklisté nevytvářeli v soustavě Boleveckých rybníků nelegální cyklotrasy. A jak se zdá, povedlo, cyklisté si to prý hodně chválí. Cyklotraily jsou jak pro začátečníky nebo rodiny s dětmi, tak i pro ty pokročilé.

Senecký rybník v Plzni, nedaleko klubovny skautů. Tady se odehrálo slavnostní otevření dvou cyklotrailů pro veřejnost. „Tak jsem rád, že se nám podařilo v prostředí Boleveckých rybníků u Seneckého rybníku vybudovat vlastně cyklotrailové tratě, které jsou v současné době velmi v trendu a jsou v podstatě pro jakoukoliv věkovou skupinu. Vlastně ty traily v současné době fungují už měsíc a za ten měsíc máme spoustu pozitivních ohlasů. Jak na sociálních sítích, tak i osobně nám lidé volají, říkají jaký je to v podstatě skvělý počin,“ řekl po přestřižení pásky místostarosta MO Plzeň 1 Miroslav Šuma.

Tratě máme dvě, modrou a červenou. Ta obtížnost je značená, jako u lyžařských svahů, to znamená ta modrá je jednodušší, je určená hlavně začátečníkům, klidně rodinám s menšími dětmi v nízkých rychlostech aby si natrénovaly průjezd zatáčkami, aby si natrénovaly nějaký přejezd přes boule. Samozřejmě pak ta obtížnost roste s rychlostí. To znamená zkušenější jezdec, který pojede výrazně rychleji, si to užije také,“ vysvětlil zástupce zhotovitele a cyklista Pavel Zvěřina a pokračoval: „Druhá trasa je červená, ta už je náročnější. Je určená spíše lidem, kteří už na tom kole něco umí, kteří i dokáží něco skočit a zároveň se chtějí zlepšovat právě v těch skocích a v nějaké technice, toho rychlejšího průjezdu zatáčkami.“

Modrá trať je dlouhá 2,3 kilometru, to je ta lehčí a ta těžší, ta červená je dlouhá 1,7 kilometru,“ doplnil ho místostarosta.

Cyklotraily vyšly na 2,6 milionu korun. Radnice chce dosáhnout toho, aby cyklisté nevytvářeli v soustavě Boleveckých rybníků nelegální trasy. „Z toho ilegálního přístupu cyklistů můžeme přejít k tomu oficiálnímu, kontrolovanému, bezpečnému. To je smysl toho, proč to stavět. No buďme rádi, že je tady máme,“ řekl Michal Hubálek, který vykonává nad trasami odborný dohled.

Samozřejmě základ bezpečnosti na těch cyklotrailech je přilba a chrániče na kolena,“ uzavřel Pavel Zvěřina.

Sdílet:

Více od Miroslav Sedláček