Moravskoslezští operátoři linky 158 vyřídili v loňském roce 168 235 hovorů. Nejvyšší počet volání zaznamenali během povodní, kdy v jednom dni přijali až 1 500 hovorů. Policisté operačního střediska nejen koordinují zásahy, ale také poskytují informace a zpětnou vazbu.
“Dobrý den, tísňová linka policie, jak Vám mohu pomoci?” Obdobnou větu slyšelo v Moravskoslezském kraji v minulém roce 168 235 volajících, kteří vytočili číslo 158. Všechny hovory z linky 158 míří ke zhruba 90 operátorům integrovaného operačního střediska.
Soňa Štětínská, mluvčí Policie ČR: “Policisté na tísňové lince pracují nepřetržitě a musí být schopni rychle vyhodnotit situaci, analyzovat informace a zajistit koordinaci následné pomoci. Díky nim je průměrný dojezdový čas hlídek v Moravskoslezském kraji 7 minut a 37 sekund, což je nejlepší výsledek v celé republice. Oficiální název bezplatné linky 158, která funguje 24/7, je Národní tísňové číslo 158 a je provozována od roku 1960. Je určena pro oznámení ohrožení života, zdraví, majetku či veřejného pořádku.” Policisté přijímají hlášení o trestné činnosti, pohřešovaných osobách, živelních pohromách, haváriích nebo dopravních nehodách."