Klientská zóna Jenda, kterou od letošního roku spustil Úřad práce, umožňuje uchazečům o zaměstnání zažádat si o podporu v nezaměstnanosti nebo zprostředkování práce online. Za prvních několik týdnů se zatím osvědčila velmi dobře, využilo ji celkem 38 % klientů úradu. Zbylých 62 % přišlo na pobočku podat si žádosti s pomocí tzv. asistovaného podání.
Lidé se do aplikace mohou přihlásit prostřednictvím Identity občana. Možnost osobního podání ale stále zůstává. Pokud má klient specifickou situaci, může ji řešit přímo na úřadu. K dispozici má ale také „četbota“ na webových stránkách úřadu práce.
Nové aplikaci se museli přizpůsobit také zaměstnanci. I pro ně je ale nespornou výhodou, ubyla jim totiž díky ní část administrativy.
Kromě podpory v nezaměstnanosti a zprostředkování zaměstnání nabízí klientská zóna možnost zažádat také o některé další příspěvky. Například o příspěvek na dítě.