Město Chodov na Sokolovsku spustí svou historicky první kampaň v oblasti požární prevence. Vedení města tím reaguje na vysoký nárůst požárů v bytových domech. Kampaň využije billboardy, plakáty a bannery na sociálních sítích. Zaměří se ale i na pomoc majitelům velkých bytových domů s návrhy protipožárních opatření. Autorem kampaně je agentura MONITORING COMPANY a aktivně se na její realizaci podílí i Sbor dobrovolných hasičů Chodov.
„Ten nárůst požárů bytových domů v našem městě byl v uplynulém roce opravdu markantní,“ říká Patrik Pizinger, starosta Chodova. Podle něho situaci výrazně komplikuje i fakt, že Chodov je takzvaně panelákové město, takže každý požár jednoho bytu zároveň ohrožuje desítky dalších obyvatel. „Přitom většina požárů ve městě je způsobena obyčejnou nedbalostí, takže si myslím, že se jim dá relativně snadno zabránit. Jen tomu lidé musí věnovat pozornost. Proto jsme se rozhodli viditelně upozornit na rizika, která vyplývají i ze zdánlivě obyčejných věcí.“
To odsouhlasil i šéf chodovských hasičů Jiří Kiss. „Hořet v bytě může prakticky cokoliv a většinou to hoří zatraceně rychle. Obvykle jde o úplně banální věci. V polovině případů se jedná o vznícení potravin, kterému jde poměrně snadno zabránit. Typickým příkladem jsou situace, kdy si někdo jde ohřát jídlo a usne, nebo nechá hrnec bez dohledu na zapnuté plotně a odejde do obchodu, protože si vzpomene, že něco zapomněl koupit, třeba máslo. Teprve pak mezi příčinami požárů bytů s velkým odstupem následují technické závady.“
Kampaň proto ukáže na skutečná rizika jakými jsou, vedle přípravy pokrmů, třeba večerní cigaretka v posteli, nebo domácí opravy elektroinstalací. „Ty příběhy jsme ani nemuseli nijak složitě vymýšlet, stačilo si přečíst svodky hasičů. Problém ale je, že hraničních situací je dnes v médiích tolik, že pozornost veřejnosti vůči podobným kampaním je už trochu otupělá. I proto jsme se nakonec rozhodli pro kombinaci filmové až divadelní atmosféry se stručným emotivním, ale přitom místy až technicistně věcným popisem situace,“ uvedl ke kampani její autor Vladislav Podracký, jednatel společnosti MONITORING COMPANY.
Město bude kampaň propagovat po celý rok 2025. Chodští hasiči budou pomáhat s návrhy protipožárních opatření. Mimo jiné plánují i preventivní vzdělávací akce na školách, které budou probíhat ve spolupráci s Asociací Záchranný kruh.