Diskuze o rekonstrukci pracoviště odboru dopravy a silničního hospodářství v Českém Krumlově trvá už řadu let. V roce 2020 město nechalo zpracovat projektovou dokumentaci, která kromě rekonstrukce haly řešila i celý vstupní prostor do budovy úřadu a sociální zařízení. Rozsáhlá oprava počítala v té době s objemem stavebních prací v hodnotě 7,6 milionů korun bez výdajů na vybavení. Město nakonec od realizace projektu právě kvůli finanční náročnosti upustilo. Teď radní jednali o úspornější variantě. Nyní rada města znovu jednala o možnostech úspornější rekonstrukce.
Nevyhovující prostorové uspořádání jednotlivých přepážek, které jsou zastaralé, stejně jako kancelářský nábytek a kapacitně nedostačující rozvody elektřiny. To jsou bolavá místa přepážkových pracovišť, tedy registru vozidel a registru řidičů, nacházejících se po levé straně vstupní haly městského úřadu. Právě těch se týká úspornější varianta rekonstrukce.
„Ve spolupráci s návrhářem interiérů vznikl návrh osmi přepážkových pracovišť, která se do prostoru haly bez větších problémů vejdou a lze je do větší míry pořídit a poskládat ze standardního sektorového kancelářského nábytku," popsala za město Český Krumlov Andrea Hakenová s tím, že navrhovanou investici s předpokládanou hodnotou ve výši 4,1 milionů korun, která zahrnuje stavební práce v objemu 2,5 milionu, schválili radní.
Dalším krokem bude zadání veřejné zakázky na dodavatele stavebních prací a na dodávku kancelářského nábytku. Samotná rekonstrukce by pak mohla začít začátkem příštího roku. „Pracoviště dopravně správních agend by tak bylo v provozu pouze v minimálním rozsahu po dobu přibližně pěti týdnů. Občané budou moci své záležitosti týkající se registru vozidel a registru řidičů vyřizovat v sousedních obcích s rozšířenou působností," dodala Andrea Hakenová.