SevEn

V Mladé Boleslavi uspořádali 7. ročník ecoRally


Od 12. do 14. července se v okolí Liberce a Mladé Boleslavi v rámci Bohemia Rally Mladá Boleslav uskutečnil už sedmý ročník Bohemia ECO energy Regularity. Závod je určený vozidlům s alternativními pohony. Pořadatelé pro posádky nachystali trať dlouhou téměř 600 km.

Je sedmnáct hodin a na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi právě startuje sedmý ročník závodu ECO energy rally.

,,Je jiný tím, že tady se nejezdí na čas. Jsou tady dneska samé elektromobily a jede se takzvaná jízda pravidelnosti, kde defacto posádky mají nějaký jízdní průměr, který se může měnit po určitých metrech a oni se musí snažit ten jízdní průměr dodržet," vysvětloval pravidla závodu ředitel Rally Bohemia, Petr Pavlát.

Na tajná místa pak pořadatelé rozmístili měřící body, které snímají rychlost vozidla v daném úseku. Nejlepší výkon je pak ten, který má v daných úsecích co možná nejmenší odchylku od požadované hodnoty. Jenže trefovat se do různých rychlostních limitů vybraných úseků není pro účastníky tak jednoduché. Své o tom ví třeba známí moderátor a zkušený účastník závodu, Michal Kovalčík.

,,Musí dodržet vlastně ten itinerář, kde má napsáno, že kilometr jede padesátkou, pak musí zrychlit na osmdesát pět, pak zase zpomalí na třicet pět třeba na úsek 200 metrů. Ty satelity tohle hlídají, no a na závěr ti komisaři zjistí, kdo to nejlépe dodržoval, kdo se nejméně ztratil, kdo nejen v obci místo padesátky šedesát pět nebo sedmdesát," popisoval moderátor a zkušený závodník Bohemia ECO energy Regularity, Michal Kovalčík.

A ani mezi diváky nechyběli známé osobnosti a dokonce ani zástupci vedení Středočeského kraje, který ecoRally především v jeho začátcích, finančně podporoval.

,,Já jsem velmi ráda, že v rámci klasické Bohemia rally již 7. ročník se pořádá právě této ecoRally. Já elektromobilitu jako takovou podporuji. Jsou různá srovnání mezi klasickými auty a mezi elektroauty a tam to vychází, že zhruba třeba po pěti, po sedmi letech už to elektrické auto, v rámci toho životního cyklu jako takového, by mělo být ekologičtější než to klasické se spalovacím motorem," řekla 

Pořadatelé pro dvoučlenné posádky nachystali trať dlouhou téměř 600 km. Ta je zavedla na technické úseky na Liberecku, na rychlé tratě na Boleslavsku a nechyběly ani oblíbené a náročné silničky v Českém ráji  nebo tradiční Kokořínsko.

,,Jede se nádherným prostředím, tady Kokořínsko, kde se dříve jezdila ta ostrá rally, dnes tam je chráněná krajinná oblast, ale silničky tam jsou nádherný. Jsou normálně volný pro veřejný provoz a to nám stačí proto, abychom v tom krásným prostředí projeli těmito vozy budoucnosti," doplnil Pavlát.

Zúčastnit závodu se mohl v podstatě každý. Pořadatelé kontrolovali jen věk závodníků, ti museli být starší 18ti let, vlastnit elektro automobil a řidičský průkaz.

Sdílet:

Více od Kristýna Svobodová