Praha už loni jako první město v Česku nasadila vodíkové autobusy v rámci hromadné dopravy. Teď chce město zahájit projekt na výrobu a využití vodíku k postupné dekarbonizaci metropole. Zelený nebo nízkouhlíkový vodík plánuje využívat v městské dopravě.
Z přebytkové elektřiny, kterou by areál nevyužil by se pomocí elektrolyzéru vyráběl vodík. Prostřednictvím plničky by se tam pak mohla tankovat osobní vodíková auta, ale i vozidla pražských služeb nebo ta pražské hromadné dopravy.
Praha podle předsedy Výboru pro energetiku Jana Chabra, počítá s tím, že podíl bezemisních vozidel bude muset zvyšovat. A to primárně kvůli evropské směrnici o přístupu k alternativním pohonům.
Pražský Dopravní podnik pak bude muset například upravit depa autobusů, ale i další zázemí tak, aby vše bylo v souladu s bezpečností nebo požárními předpisy.